martes, 15 de noviembre de 2016

Konpetentzia Digitalari buruzko informazio gehiago

"Real Academia Española"-ren definizioa: Zerbait egiteko edo kasu konkretu batean esku hartzeko espezializazioa, gaitasuna edo egokitasuna.
"ANECA (Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación)"-ren definizioa: Ezaguerako, trebetasunerako eta jarrerako multzoa da. Esperientzia heziketa koordinatuen bidez garatzen edo eskuratzen dena. Gure eguneroko edo profesionalko bizitzaren arazo zeregin bati era efiziente batean erantzuna emateko helburua dauka, adimen funtzionalak lortzeko asmoz.

Konpetentzia Digitalaren barruan Europar Batasunak DIGCOMP dokumentuaren barruan 5 alderdi azpimarratzen ditu: informazioa, komunikazioa, edukien eraketa, segurtasuna eta arazoen ebazpena.
Hemen, dokumentu honen bertzioa daukagu: Irakaskuntzako Konpetentzia Digitalaren Marko Orokorra. Honen barruan puntu hauek azpimarratzen dira:
  • Informazioa: Informazio baliagarria bilatzea Sarean.
  • Komunikazioa: Komunikatzea eta erlazionatzea beste ingurugiro digitalarekin.
  • Adierazpena: Askotariko edukiak sortzea era zabaltzea.
  • Arazoen ebazpena: Teknologia erabiltzea arazoak konpontzeko.
  • Segurtasuna: Jokaera seguruak sortzea Saretik mugitzeko eta babesteko.
Konpetentzia Digitalaren dimentsioak:
  • Dimentsio instrumentala: Teknologia erabiltzeko gaitasuna izan.
  • Dimentsio kognitibo-intelektuala: Informazioa ezagutzan sortzea.
  • Dimentsio adierazgari-komunikazionala: Edukiak sortzen jakitea eta Sarean komunikatzea.
  • Dimentsio axiologikoa: Ardurarekin eta baloreekin Sareetan mugitzen jakitea.
  • Dimentsio emozionala: Nortasun emozional orekatua sortzea, hau da, gure emozioak Sarean kontrolatzen jakitea.

Informazio guztia Educalab educación bideoaren itzulpena da:



Irakaskuntzako Konpetentzia Digitalaren Marko Orokorra (gazteleraz). Klik hemen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario